9 Mart 2013 Cumartesi

Dondurma Tadında Ev Yapımı Çikolatalı Puding

Puding yemek isteyenler el kaldırsın! Sevmeyen hemen hemen hiç yoktur zannımca. Bütün eller havada, değil mi? Öyleyse, içinde katkı maddesi olmayan muhteşem bir puding yapacağız. Üstelik de yerken dondurma tadı alacaksınız… Mikrodalgada yapabiliyorum ama doğal bir tarif bulmak istedim. Bu tarif için tüm kaynaklar arandı, tarandı. İnanılmaz matematiksel ölçümler yapıldı ki oran tutsun. Tuttu mu tuttu! Kendimi Nikola Tesla gibi hissettim bu tarifi oluştururken. Kafanda tasarla, ilk denemede başarıya ulaş…
Sevgili İlkay’ın tarifime katkısını da dile getireyim. “Dondurma gibi…” Sağol canım dost katkısı için ;)))
Hadi tarife…
Şimdi tarifte sıkıntı yaşamamanız için sizden ricam linke tıklayıp http://celikkizmutfakta.blogspot.com/2012/03/baslarken.html yazımı okumanız. Ama daha önce okuduysanız zaten neden bahsettiğimi biliyorsunuzdur. Hadi tarife...

DONDURMA TADINDA EV YAPIMI ÇİKOLATALI PUDİNG
KAÇ KİŞİYE YETER?
* Fotoğraftaki minik güzellikle yetinebilirseniz bunlardan 6  porsiyon çıkıyor.
NE LAZIM?
·         750 ml. süt
·         120 gr. toz şeker ( 200 ml. lik bardağın 2/3’ü)
·         60 gr. un ( 200 ml. lik bardağın yarısı)
·         2 irice yumurta
·         1 çimdik tuz
·         180 gr Tikveşli krema (200 ml.lik bir paketin tamamı)
·         140 gr rendelenmiş bitter çikolata veya 120 gr rendelenmiş beyaz çikolata   **** Benim gibi iki renk yapmak isterseniz tarifin sonunda ne yapacağınızı anlatacağım.
NASIL YAPARIZ?
1-      Küçük bir tencereye kremayı koyun ve kaynama noktasına gelinceye kadar ısıtın ama sakın kaynatmayın. Sonra alıp hemen rendelenmiş çikolataya ekleyip bir spatula yardımı ile karıştırarak erimesin sağlayın ve bir köşeye bırakın.
2-      Süt, şeker ve unu tencereye alın, bir çimdik tuzu ekleyin ve sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına gelene dek pişirin ve altını iyice kısın.
3-      Yumurtaları ayrı bir kaba kırın ve kabaca çırpın.
4-      Şimdi burası önemli. Muhallebiden bir kepçe alıp yumurtalara ekleyin ve çok hızlı bir şekilde karıştırın. Korkmayın pişmeyecekler… Şimdi de yumurtalı karışımı ip gibi yavaş yavaş muhallebiye ekleyin ve bir elinizle de sürekli muhallebiyi çırpmaya devam edin.
5-      Muhallebiyi 4-5 dakika kadar sürekli karıştırarak pişirin ve ocaktan alın.
6-      Şimdi alın elinize mikseri ve muhallebiye çikolatalı kremayı ekleyin iyice çırpın. 2-3 dakika yüksek devir yeterli.
7-      Dilediğiniz kaba koyun. Ilımalarını bekleyin ve dolaba atın. 3 saat sonra tamamen soğuduğunda hazır olur!
8-      *** Fotoğraftaki gibi yapmak isterseniz….
80 gr. bitter çikolatayı bir kaba 60 gr. beyaz çikolatayı ayrı kaba koyun ve kremayı ikiye bölerek üzerlerine dökerek karıştırın. Aynı şekilde muhallebili karışımı da ikiye bölerek karıştırın. İki ayrı renk pudinginiz olacak : )  1-2 yemek kaşığı birinden 1-2 yemek kaşığı diğerinden koyun ve görüntü muhteşem.Pudinglerin birbirine karışmamasını tam düz bir katman halinde durmasını isterseniz her defasında üzerinin kabuk bağlamasını beklemelisiniz. Benim buna sabrım yok açıkcası...
* Üzerini nasıl mı yaptım? Kürdanla daireler çizdim…

Afiyet olsun!

2 yorum:

  1. puding soğuyunca üzeri kabuk tutuyor ve katılaşıp pelte oluyor bense reklamlardaki gibi katılaşmayan sıvı kıvamlı supangle seviyorum ancak hazır olanlarını içindeki katkı maddelerinden ötürü almak istemiyordum. Ama çilek kız'ın bu tarifini uyguladıktan sonra reklamlardaki ağızlara layık supangleye kavuştum. hem de ev yapımı muhteşem birşey! Bu lezzet artık kafelerde veya marketlerdeki hazır paketlerde değil, siz de yapabilirsiniz. Mutlaka deneyin... çok çok çok teşekkür ederm Çilek kız:)

    YanıtlaSil
  2. İşte beni mutlu eden bir haber daha ;))) Asıl ben çok teşekkür ederim mutluluğunuzu paylaştığınız için bizimle... Hep böyle hoşkalın ;)))

    YanıtlaSil

DMCA.com Protection